søndag 29. januar 2012

Tutorial på bok-kort

Det var spørsmål etter hvordan man lager en slik bok, men eg kan ikkje huske hvor
eg fann ut hvordan man lager dei så derfor laget eg denne. Regner med det er
mange som liker desse bøkene, det gjer iallefall eg.

 Skjær ut 2 stk papp på 8,5 x 11,5 og 1 på 1,5 x 11,5  og lim dei på kartong el. mønsterpapir

 Preg rundt pappbitene

 Lim kartongen rundt pappen slik som dette

 Lim mønsterpapir inni boken slik

 Skjær ut 1 stk kartong 10,5 cm x 30 cm og 1 stk 8 cm x 30 cm

 Del dei i 2, da får du til alle 4 sidene

 Brett dei inni hverandre slik

 Lim bare hjørnene over og under slik

 Lim på den ferdige brettinga

Ferdig, Da kan du pynte den slik du vil. Visst du vil bruke band rundt boka for å holde den sammen må du  lime det på no før du dekorerer med mønsterpapir. Lykke til :)

31 kommentarer:

  1. a haa....
    det MÅ prøves - men ikkje i dag
    Takk for at du deler - monikaklemma

    SvarSlett
  2. Digg tut da Unni , vi savna deg sist torsdag ser fram til å sete å kose meg atmed deg igjenn =)

    SvarSlett
  3. Flott tutorial!! Dette er en annen type bok-kort enn jag har laget før, må definitivt prøves:)
    Tusen takk :)))
    Klem Lill

    SvarSlett
  4. Tusen takk for nydelig tutorial!!! Blir nok en sånn bok på meg en gang i fremtida! :)

    SvarSlett
  5. Takk for super tutorial :)

    SvarSlett